9.7.11

Delicious ; Stoofpeertjes


Delicious; Mijn vader is de chef-kok van onze familie. Hij kan gewoon zo heerlijk koken. Maakt de allerlekkerste dingen voor ons klaar. Altijd is het weer raak als hij de keuken in duikt. Dan zitten we watertandend te wachten op wat er zal komen. Dit keer was het ook weer zo ver. Hij is weer in de keuken beland. En is weer wat gaan uitproberen. Maar omdat ik jullie ook wil laten meegenieten van het heerlijke gemaakte eten wat mijn vader maakt. Zal ik de komende keren af en toe een receptje hier neer zetten. Zodat jullie ook aan de slag kunnen, met wat mijn vader ook gemaakt heeft.

De eerste keer op deze blog, stoofpeertjes! :)

Bereidingstijd: 4 uur.
Personen: 4

Benodigdheden:
c.a. 1 kilo stoofperen
3 dl water
5 cm pijpkaneel
citroensap
50 gram suiker
10 gram aardappelmeel

Eerst schil je de peren, in vieren verdelen en de klokhuis verwijderen. Daarna zet je de peren op in water, de pijpkaneel, de suiker en een scheutje citroensap. En dan lekker laten stoven, ongeveer 45 minuten tot 4 uur. Daarna het vocht binden met de aardappelmeel. Daarna de pijpkaneel verwijderen.

P.s. Na 45 minuten stoven zijn de peertjes klaar, maar om ze de rode kleur te laten krijgen moeten ze zeker 4 uur door stoven.

0 reacties:

Een reactie posten