7.11.11

Delicious ; Wentelteefjes

Delicious; Mijn vader is de chef-kok van onze familie. Hij kan gewoon zo heerlijk koken. Maakt de allerlekkerste dingen voor ons klaar. Altijd is het weer raak als hij de keuken in duikt. Dan zitten we watertandend te wachten op wat er zal komen. Dit keer was het ook weer zo ver. Hij is weer in de keuken beland. En is weer wat gaan uitproberen. Maar omdat ik jullie ook wil laten meegenieten van het heerlijke gemaakte eten wat mijn vader maakt. Zal ik de komende keren af en toe een receptje hier neer zetten. Zodat jullie ook aan de slag kunnen, met wat mijn vader ook gemaakt heeft.

 

 

 

 

Bereidingstijd: 10minuten
Personen: 2

Benodigdheden:
sneetjes oud witbrood
2 eieren
2 dl melk
50 gram suiker
kaneel
poedersuiker
boter om in te bakken

Voor dat je begint met het maken van de wentelteefjes, snijd je eerst de korstjes van het brood. Klop daarna de eieren met de melk in een kom tot een schuimige massa. Voeg de suiker en de kaneel er door heen. Klaar met mixen? Gooi dan de mengsel in een bak of diep bord. Zet een koekenpan op het vuur, en een klontje boter er in. Haal het brood door de mengsel, laat het een beetje opnemen, en leg het dan in de koekenpan. Bak ze aan beide kanten een beetje goed bruin. Zijn ze klaar, leg de wentelteefjes maar een bord, en bestrooi het met poedersuiker. Ook lekker natuurlijk met slagroom of iets anders wat lekker is.

0 reacties:

Een reactie posten